T: Education ID: 756 I: 2643 P: 19.87 C: 0.0008

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Research

PhD Stacie Meaux expalin how to use colors in a @journalexperts video

 ResearchAfter doing months of research, it’s finally time to create your charts and graphs to demonstrate your findings.

But where do you begin?

Well, after you choose which data to include and what to leave out, you’ll want to decide which software you’ll be using (Excel, PowerPoint, Adobe Photoshop, etc.) Whatever your decision, make sure it is something you are comfortable working in.

The next thing you will want to consider is your color scheme. This is not something that should be based on a variety of your favorite colors, or even ones chosen at random. Instead, this is something that requires forethought and consideration.




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T: Education ID: 714 I: 3730 P: 20.96 C: 0.0005

Newton and the Equations of Nature by @techreview

 PhysicsPublished on Dec 22, 2016 by @techreview
We all know Isaac Newton for something that he never did: discovering gravity when an apple fell on his head and woke him up from a nap under a tree. This is what actually happened.




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T: Education ID: 713 I: 3775 P: 20.97 C: 0.0005

Autism breakthrough: One protein's sweeping influence on development of autism revealed

 AutismAs many as a third of autism cases could be explained by a scarcity of a single protein in the brain, Toronto scientists have revealed. The findings provide a unique opportunity to develop treatments for a disorder that is rooted in a motley crew of genetic faults.

Researchers induced autistic-like behaviour in mice by lowering the levels of a protein called nSR100 (also known as SRRM4), which is important for normal brain development. The study, published in the December 15 issue of the journal Molecular Cell, builds on the teams' previous work which showed that the nSR100 protein was reduced in the brains of autistic people.

The teams were led by Professors Benjamin Blencowe of the University of Toronto's Donnelly Centre and Sabine Cordes of the Department of Molecular Genetics and Sinai Health System's Lunenfeld-Tanenbaum Research Institute.




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T: Education ID: 739 I: 3520 P: 21.73 C: 0.0006

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Evaluación

Los Criterios de Evaluación

 Evaluación

Los Criterios de Evaluación


En la evaluación del aprendizaje con un enfoque educativo con orientación por competencias, ya sea para programas de estudio por asignaturas o con estructura modular o también para cursos específicos, es un requerimiento necesario y complementario a la tarea evaluadora el establecer criterios de evaluación para los diferentes objetivos o aprendizajes esperados, planteados en los diferentes programas de asignaturas o cursos.

Los criterios de evaluación, deben entenderse como indicadores concretos de aprendizaje, los cuales deberían demostrar los alumnos como producto del proceso enseñanza y aprendizaje.

También debe considerárselas como parámetros o patrones, los cuales son utilizados para designar una base de referencia para el juicio de valor que se establece al evaluar.



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T: Education ID: 740 I: 3549 P: 21.91 C: 0.0006

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Evaluación

Los Criterios de Evaluación

 Evaluación

Los Criterios de Evaluación


En la evaluación del aprendizaje con un enfoque educativo con orientación por competencias, ya sea para programas de estudio por asignaturas o con estructura modular o también para cursos específicos, es un requerimiento necesario y complementario a la tarea evaluadora el establecer criterios de evaluación para los diferentes objetivos o aprendizajes esperados, planteados en los diferentes programas de asignaturas o cursos.

Los criterios de evaluación, deben entenderse como indicadores concretos de aprendizaje, los cuales deberían demostrar los alumnos como producto del proceso enseñanza y aprendizaje.

También debe considerárselas como parámetros o patrones, los cuales son utilizados para designar una base de referencia para el juicio de valor que se establece al evaluar.



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T: Education ID: 748 I: 3428 P: 21.97 C: 0.0006

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Geomería

Así se conoció la circunferencia de la tierra. Video de youtube



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T: Education ID: 749 I: 3444 P: 22.08 C: 0.0006

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Geometría

Se le ocurrió la forma de saber el tamaño de la tierra

 Geometría

Eratóstenes

(Cirene, c. 284 a.J.C. - Alejandría, c. 192 a.J.C.) Astrónomo, geógrafo, matemático y filósofo griego, una de las figuras más eminentes del gran siglo de la ciencia griega: el de Euclides, Arquímedes y Apolonio. Once años menor que Arquímedes, mantuvo con éste relaciones de amistad y correspondencia científica. Cultivó no sólo las ciencias, sino también la poesía, la filología y la filosofía, por lo que fue llamado por sus coetáneos "pentatleta", o sea campeón de muchas especialidades.
Vivió en Atenas hasta que fue llamado a Alejandría (245 a.J.C.) para educar a los hijos de Tolomeo III y para dirigir la biblioteca de la ciudad. Fue célebre en matemáticas por la criba que lleva su nombre, utilizada para hallar los números primos, y por su mesolabio, instrumento de cálculo usado para resolver la media proporcional. Consideró tan importante la invención del mesolabio que regaló un ejemplar de él a un templo como ofrenda votiva, con un texto en verso que explicaba su utilidad.



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T: Education ID: 741 I: 3650 P: 22.53 C: 0.0005

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Academias

Conozca al Palacio de Las Academias de Caracas.

 AcademiasLa Academia de Ciencias Físicas, Matemáticas y Naturales fue creada por Ley del Congreso de los Estados Unidos de Venezuela del 19 de junio de 1917; no obstante, los primeros individuos de número fueron nombrados el 19 de junio de 1933. El Reglamento de la corporación lo promulgó el entonces Ministerio de Instrucción Pública con fecha 23 de noviembre del mismo año de 1933. Desde entonces ha sido dos veces modificado, mediante resoluciones número 3 de 29 de febrero de 1972 y número 418 del 4 de julio de 1986, ambas emanadas del Ministerio de Educación de la República de Venezuela.
La Academia propenderá al fomento de las Ciencias Físicas, Matemáticas y Naturales, promoviendo acciones en el ámbito nacional e internacional para el logro de una difusión y un fortalecimiento de estas ciencias y sus aplicaciones, y estimulará su cultivo por medio de publicaciones, conferencias, congresos, seminarios y cualquier otro medio que juzgue adecuado para dichos fines. Procurará, además, honrar la memoria de los venezolanos que se hayan distinguido en esas ciencias o que les hubiesen prestado servicios notables.




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T: Education ID: 775 I: 1956 P: 25.74 C: 0.0010

Malala Yousafzai designated youngest-ever UN Messenger of Peace

 Women10 April 2017 – United Nations Secretary-General António Guterres today designated children’s rights activist and Nobel Laureate Malala Yousafzai as a UN Messenger of Peace with a special focus on girls’ education.

“You have been to the most difficult places […] visited several refugee camps. Your foundation has schools in Lebanon, in the Beka’a Valley,” said Mr. Guterres at a ceremony in the Trusteeship Council chamber at UN Headquarters, in New York.

“[You are a] symbol of perhaps the most important thing in the world, education for all,” he highlighted.

Ms. Yousafzai, who was shot in 2012 by the Taliban for attending classes, is the youngest-ever UN Messenger of Peace and the first one to be designated by Secretary-General Guterres since he assumed office in January this year.

Accepting the accolade, Ms. Yousafzai underscored the importance of education, especially education of girls, for advancing communities and societies.





T: Education ID: 799 I: 1566 P: 30.71 C: 0.0013

THE MATHEMATICS OF MACHINE LEARNING

 MathIn the last few months, I have had several people contact me about their enthusiasm for venturing into the world of data science and using Machine Learning (ML) techniques to probe statistical regularities and build impeccable data-driven products. However, I’ve observed that some actually lack the necessary mathematical intuition and framework to get useful results. This is the main reason I decided to write this blog post. Recently, there has been an upsurge in the availability of many easy-to-use machine and deep learning packages such as scikit-learn, Weka, Tensorflow etc. Machine Learning theory is a field that intersects statistical, probabilistic, computer science and algorithmic aspects arising from learning iteratively from data and finding hidden insights which can be used to build intelligent applications. Despite the immense possibilities of Machine and Deep Learning, a thorough mathematical understanding of many of these techniques is necessary for a good grasp of the inner workings of the algorithms and getting good results.




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